The Direction 2 Love~28~FirstConcert

Väntar på tio kommentarer!!! :)


RITNING ÖVER TURNÉBUSSEN


Efter någon timme kom killarna och övade lite på scenen. De hade på sig mjukis kläder nu, men jag antar att de byter på konserten. De sjöng igenom några låtar och alla log mot mig och Nicole.
 "So... You're together with Harry, right?" Frågar hon och jag nickade.
 "Jepp, I'm"
 "He's sweet" ler hon och jag nickar. "I have a boyfriend to. He's name is Tony. But he's in England" berättar hon och jag ler.
 "That's cute!"
 "Mel!" Ropar Harry från scenen. "I can see that you've met Nicole" ler han och jag nickar med ett leende.
 "Yeah! She's nice" ler jag och Nicole skrattar.
 "Good!"
 "Hey Harry" ler Louis och lägger armarna om Harry.
 "He's mine!!" Skriker jag ironiskt och alla skrattar.
 "No! He's mine!" Skriker Louis tillbaka och alla skrattar.
Niall borde egentligen ligga på golvet och skratta ihjäl sig, men han står bara och ler. Något är fel. Det måste det vara.

Niall

Jag lyssnar knappt på vad de andra säger. Allt jag har i hjärnan var samtalet jag fick innan vi gick hit. När vi var i logen. Jag älskar namnet som stod på skärmen, men hatade orden jag hörde. Sophie ringde. Hon sa att hon inte klarade av att dejta mig längre, eftersom jag nästan aldrig är hemma. Det förstår jag. Jag kommer nog aldrig få ett riktigt, starkt förhållande så länge jag är... jag.
 "Niall, can we talk?" Frågade Mel och såg på mig.
 "Sure" sa jag och gick med henne en bit bort.
 "What's wrong?" Frågade hon oroligt.
 "Nothing... It's... Nothing" ljög jag och hon såg allvarligt på mig. 
 "Niall, I'm aybe a girl, but I'm not stupid" sa hon och jag log försiktigt.
 "It's just... You know Sophie?"
 "Yeah, the girl you're dating! She's really cute" log hon och jag suckade.
 "Yeah, she is. But... She called, before and... She didn't wanted to date me anymore" sa jag och kände gråten i halsen.
 "Why?!" Utbrast hon.
 "Just... Because, I'm Niall Horan, and I'm never home" sa jag och hon såg sorgset på mig.
 "I'm so sorry Niall" var det ända hon sa innan hon kramade mig hårt.
Jag kramade tillbaka och kände en tår på min kind.
 "Ey! Niall! We need to change clothes!" Ropade Zayn och jag gick med Mel tillbaka till dem, sedan följde jag med killarna till vår loge.

Melinda

När jag slog mig ner vid Nicole gav jag ifrån mig en djup suck. Stackars Niall... Jag vet hur mycket han gillar henne.
 "What did he say?" Frågade Nicole och jag suckade.
 "He was dating a girl, but she didn't wanted to date him anymore, just because he isn't home anymore" sa jag och hon nickade sorgset.
 "Poor Niall" sa hon och jag nickade.
Klockan slog fyra - konserten börjar fem - så vi gick backstage för att kolla hur det gick för killarna. De stod precis bakom scenen och sjöng lite olika stämmor. Jag och Nicole satte oss i en soffa och snackade lite. Killarna kom till oss och pratade en stund innan de gick iväg igen. Ganska stressigt innan en konsert, vilket jag förstår.
Nicole och jag satt tysta en stund medans vi hörde en kille räkna in från fem. Killarna sprang upp på scenen och började sjunga. Musiken dunkade och ja, man fick ont i öronen direkt.
 "Tell me when you want to go!" Ropade Nicole för att överrösta musiken.
 "I just want to hear a little bit!" Ropade jag tillbaka.
Vi gick efter en kvart. Ingen av oss klarade av det höga ljudet. Så vi gick ut till bussen och slog på The Last Song eftersom det inte gick något bra på TV. Vi pausade nästan direkt för att fixa dricka, popcorn och chips.
När filmen var slut så hade ingen kommit tillbaka. Nicole berättade att de brukar vara kvar en stund och fixa lite. Men Nicole gick i alla fall till bussen som hon sov i och jag gjorde mig i ordning för kvällen. Med rutiga pyjamasbyxor, sovbehå och ett maglinne så borstade jag tänderna och flätade mitt hår. Sedan la jag mig i den vänstra våningssängen högst upp. Som tur var fanns det ett litet "bord" där uppe som satt fast på väggen vid fötterna, framför stegen upp. Där fanns också ett eluttag som jag satte i min mobilladdare i. När jag stoppat in laddaren i mobilen så la jag mobilen på "bordet" och la mig till rätta i sängen.
Direkt innan jag somnade kom killarna tillbaka, skrattandes. Eftersom jag inte orkade prata något med dem - inget illa menat - så slöt jag ögonen för att få dem att tro att jag sov.
 "Ey, guys. Be quiet. She's sleeping" viskade Harry när han kom hit för att kolla vart jag var.
 "Ops, sorry" sa Liam.
De gick runt ett tag - antar att de gjorde sig i ordning för att gå och lägg sig - innan de la sig ner. Det vart tyst och då somnade jag.

Jag vaknade av att bussen började åka. Trött satte jag mig upp och kollade klockan på mobilen, halv två på natten. Med en suck la jag mig ner igen.
 "Are you awake?" Jag hoppade till av Nialls röst.
Han låg mitt emot mig (kolla bilder där uppe), högst upp på våningssängen.
 "Yeah" viskade jag tillbaka.
 "Tired?" Frågade han och jag skakade på huvudet.
 "You?" Han nickade. "Are you okey? I mean, with Sophie and all" viskade jag och han skakade på huvudet.
 "No, I'm not. I really love her" viskade han och jag såg sorgset på honom.
Även om det var väldigt mörkt i bussen kunde jag ibland skymta Niall när vi passerade gatlyktor, vars ljus trängde fram genom persiennerna.
 "Why are you guys awake?" Viskade Zayn trött som låg i våningssängen som stod mot andra väggen, längst ner.
 "Sorry" viskade vi samtidigt och han somnade igen.
Niall log mot mig men somnade snabbt han med. Eftersom jag inte kunde somna så gick jag ut till soffan. Jag slog mig ner vid fönstret och såg ut på alla träd och lyktor som vi åkte förbi. Snart hörde jag skjutdörren öppnas och ut från sovrummet kom en trött Harry.
 "Why are you up?" Viskade han hest och satte sig bredvid mig.
 "Can't sleep" viskade jag tillbaka.
Han la armen om mig och jag kröp upp i hans famn.
 "You sould sleep" viskade jag och han skakade på huvudet.
 "I can't sleep if you sit up here alone" viskar han och pussar min panna.
 "But, nothing can happen" viskade jag leendes.
 "No, but..."
 "Go to bed, I promise that I'm alright. I'm going to bed to, soon. Okey?" Viskar jag och han nickade.
 "Okey, but if you don't come in there in some minutes I'll come out again" viskar han och går in dit igen.
Jag sitter uppe en liten stund innan jag går in dit igen. Harry ler mot mig innan jag lägger mig där uppe igen. Nialls ögon är fortfarande stängda och han andas djupt.
 "Goodnight" viskar Harry och jag ler.
 "Goodnight"
Med Harrys röst i mitt huvud somnar jag snabbt med ett litet leende på läpparna.
------------------------------------------------------------------

Såå.... Imorgon kanske det inte kommer en del, ska nämligen göra lite saker då... Men vi får väl hoppas att det kommer en...
Bara en kommentar på kapitel 27?? Kom igen! Ska vi säga tio kommentarer för nästa?? Klarar ni det? Det är klart ni gör! :D
XoXo<3


Kommentarer
Sara

Jättebra!:)

2012-01-28 @ 21:39:52
Emilia

Grymt!! Suuuper duuper braaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

2012-01-28 @ 23:31:20
Rim

Jätte bra! Skriv meeeer!!!!

2012-01-29 @ 18:04:30
Klara

Super bra!! ÄLSKAR DIN NOVELL! <3

2012-01-29 @ 20:20:12
1D family

Skriv meeer den är jätte bra!!!

2012-01-30 @ 20:19:24
Nicole

Mega super duper jätte bra :)

2012-01-30 @ 21:31:04
Anonym

Super bra !

2012-01-30 @ 23:30:02
sara

började läsa denna idag, sjukt bra är den!

längtar tills nästa del :)

2012-01-31 @ 18:15:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0