The Direction 2 Love~36~FirstLessions

Nästa dag

Jag vaknade av Inas alarm som ringde klockan åtta. Lektionerna ska börja idag, men frukosten öppnar halv nio. Så jag klev upp direkt och kollade på alla papper som låg innanför dörren. Det stod våra namn på, så jag gav de andra deras. Det var tydligen våra scheman. Min första lektion är gitarr som börjar vid tio. Min lärare är Johnny. Sedan har jag piano lektion vid tolv med Elizabeth. Sedan lunch, och ja, sedan var det inte så mycket mer. Bara en sång lektion, men den var bara en halvtimme, så ja... Sånglektionen skulle jag ha med - OMG kill me! - Rihanna!
 "Can we walk together to the breakfast?" Frågar Aniston och vi andra nickar.
Idag drar jag på mig ett par beige färgade shorts med ett brunt bälte, ett blommigt tublinne och en beige kofta. Sedan sminkade jag mig med mascara, lite ögonskugga och sedan lite puder. Håret fick hänga löst. Jag drog på mig mina blåa Converse utan att knyta dem. 


 "Done?" Frågade jag de andra.
 "Yeeepp" sa Felicia som drog sista draget med mascara på sina mörka ögonfransar.
Vi gick tillsammans till huset där matsalen är och ställde oss i kön. Medans vi plockade på oss lite mat småpratade vi lite om våra lektioner och lärarna. När vi sedans log oss ner vid ett bord slutade vi prata och började äta istället. Det gick förbi tre tjejer som såg ut som typiska snobbar. När de var precis bredvid bordet vi satt vid så föll en lapp ner bredvid min tallrik. Jag öppnade den och läste.

I saw your meeting with Cody last night. I'll just tell you this one time: leave. Him. Alone! He's mine and he always gonna be! Bitch...

Toppen! Första dagen och jag har fått hat redan! Med en suck rev jag sönder lappen och kastade den i papperskorgen som stod bredvid bordet. När vi sedan ätit klart var klockan nio. Så jag gick direkt till stugan och hämtade min gitarr. Sedan satte jag mig utanför stugan där jag skulle ha lektionen. När jag började spela lite så kom Johnny runt hörnet.
 "Hello! We can go in and start" sa han och vi gick in.
Vi satte oss och började spela lite medans vi väntade på fyra andra som skulle komma.
 "You're really good" sa Johnny efter ett tag och jag log.
 "Thanks"
De andra kom snart och vi satte igång. Det var tre killar och en tjej som kommit. Tjejen heter Jane och har långt, svart hår. Killarna heter Sam, Andy och Carl. Vi spelade tillsammans några gånger och testade olika sätt att spela. Snart var vi klara och jag sprang till vår stuga och lämnade min gitarr. Klockan var halv tolv, så jag ringde Louis.
 "Hi Mel!" Svarar han efter fyra signaler.
 "Heey, how is it?" Frågade jag och lutade mig tillbaka i sängen.
 "I'm really fine, thanks. And you? How is the camp?" Frågade han och jag log.
 "It's really good. I'm going to have a song lession with Rihanna later. But now I'm going to have a piano lession"
 "Wow, that's like... awesome?!"
 "I know. But I should go. Cody is standing outside" sa jag när jag såg Cody stå utanför fönstret.
 "Cody?"
 "Cody Simpson. He's one of the artist. But I'll call you later. Say hi from me to the others. Bye!" Sa jag och han svarade med ett hejdå.
Vi la på och jag gick ut till Cody. Han log mot mig och jag log tillbaka. Med långsamma steg gick jag mot honom.
 "Hi" log jag och han log tillbaka.
 "Hi" svarade han.
 "What brings you back?" Frågade jag försiktigt, eftersom jag inte ville riskera mer hat, även om det var riktigt löjligt.
 "I guess that I miss you" sa han och jag kände rodnaden stiga.
 "Well, that's nice to hear" log jag generat.
 "I was wondering if... You maybe like... Want to go out with me?" sa han nervöst.


Paniken slog till mig. Ska jag tacka ja och få hat varje dag, mer än var jag vanligtvis får? Men shit, vad tänker jag med? Såklart jag ska säga ja! Eller...?
 "Yeah, sure" log jag.
 "Oh, God! That's nice to hear! Meet me at the beach eight o'clock" log han och jag nickade.
 "Sure"
Vi kramade varandra och sedan följde han mig till piano stugan, om man nu säger så. Än en gång kramades vi innan jag gick in till Elizabeth. Hon satt vid ett piano med en kille i min ålder.
 "Oh, welcome. Melinda, right?" Sa Elizabeth och log mot mig.
 "Yes, that's me" log jag och slog mig ner vid ett piano som stod där.
 "Oh, you can sit next to Victor. You two are going to play two-hands piano" log hon och jag nickade lite.
Så jag reste på mig och satte mig bredvid Victor som satt vid ett svart piano.
 "Hi" log han och jag fnissade.
 "Hi" log jag.
Vi fick noter och började spela. Det lät riktigt bra, faktiskt. Han var väldigt duktig. Ibland möttes våra blickar, då rodnade jag såklart och kollade ner på tangenterna igen. Han hade brunt hår, ganska kort, och väldigt gråa ögon. De var lätta att fastna i. Seriöst, jag kan försvinna från jorden om jag kollar i dem för mycket...
 "Good job guys. Well, see you in your next lession" log Elizabeth.
Vi sa hejdå innan vi gick ut. Vi bestämmde oss för att äta lunch tillsammans, så vi gick tillsammans till matsalen och slog oss ner efter att ha hämtat mat. Vi pratade lite om vlika lektioner vi hade tillsammans. Det ar tydligen bara piano. Vi var typ en "grupp" så vi kommer alltid ha piano lektioner samtidigt.
 
 "Well, bye" log Victor och kramade mig.
 "Bye" log jag och kramade tillbaka.
Sedan gick han åt höger och jag åt vänster. När jag kom in i stugan såg jag min mobil ringa. Den låg på sängen. Så jag rusade dit och svarade.
 "Hello?" Sa jag och jag hörde flåsande andetag.
 " Mel! Help me!!" Viskade någon...
---------------------------------------------

Kommentera!! Jag får ursäkta designen... Vet inte vad som är fel... Men ja, vad tycker ni om novellen?? :)
XoXo<3


Kommentarer
klara

OMB!! Vad kommer hända?!?!?!?! SNÄLLA SKRIV MER NUUU!!! Sluta inte så spännande ;P

2012-02-17 @ 22:23:50
GalenTomlinson

Det är ju asbra! Om du inte skriver mer snart så kommer jag och gör det åt dej, hehe... Nej, men seriöst, skriv meeeeeeer! ;) <3

Eve

Jättebra!!! <333

2012-02-18 @ 11:31:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0