The Direction 2 Love~33~GoodJob

Lyssna samtidigt


Två veckor senare

Louis och Niall var vänner igen, eller det är vad jag tror i alla fall. Ingen har pratat så mycket om det. De kanske bara låtsades att allt var okej för att jag snart skulle åka... Niall verkade ju nere fortfarande... Måste ringa och fråga senare...
Nu står vi i alla fall på flygplatsen och jag ska precis åka... 
"Bye guys! I'm gonna miss you all" sa jag och kramade Louis.
 "We're gonna miss you to" sa han och kramade hårt tillbaka.
När jag kramat alla så gick jag till Harry och kysste honom länge medans tårar rann nerför mina kinder. Killarna stod tysta runt oss. Harry avbröt kyssen och kramade mig hårt igen.
 "I'm gonna miss you" viskade han och jag snyftade.
 "I'm gonna miss you to" viskade jag och släppte honom.
Jag tog min handväska i handen och torkade tårarna med den andra. Efter en liten vinkning började jag gå mot säkerhetskontrollen. Där stannade jag och vinkade igen. De stod och kollade på mig och jag tror att alla grät. Harry grät mest. När jag gått igenom var det liksom över. Vi skulle inte se varandra på... två månader? En månad? Men ja...
När jag gått igenom säkerhetskontrollen så gick jag vidare till en typ pressbyrå och köpte lite tidningar och en Cola. Det var trots allt en halvtimme kvar tills planet skulle gå. Så när jag satt utanför gaten så tog jag upp mobilen och ringde Harry, men han svarade inte så jag ringde Niall.
 "Miss us already?" Skojade han och jag fnissade.
 "Of course I do!" Fnissade jag och sedan suckade jag. "Is everything OK with you and Louis?"
 "Yeah! It's... Really good actually" ljög han och jag stönade.
 "Haven't you got that I'm not stupid?! Come on Niall! I'm one of your best friends! You can talk with me! But if you doesn't trust me, you don't need to call" sa jag och la på.
Jag kanske överreagerade, men han ska kunna prata med mig! Om han inte litar på mig efter allt så är något fel. Efter bara några sekunder ringde mobilen, men jag svarade inte. 

Niall

 "What the hell did you tell her?!" Röt Louis åt mig på väg tillbaka till hotellet.
 "Nothing! I just..." började jag, men blev avbruten.
 "You can never do the right thing, ha?! Think about what you're saying! If you don't everything's gonna go wrong!" Röt Louis och jag kände gråten i halsen.
 "Stop the car!" Sa jag och bilen stannade.
 "Niall, don't go" försökte Liam men jag skakade på huvudet och hoppade ut.
Sedan började jag springa, jag vet inte vart. Men någonstans.
 "Niall!" Ropade någon bakom mig, men jag fortsatte springa.
Jag sprang så fort jag kunde. Bort från alla problem. Jag sårade Louis, och Mel, men nu gick han fan över gränsen. När det vibrerade i min ficka stannade jag och tog upp mobilen. Ett nyss SMS från Mel.
I'm sorry Niall... I overreacted... I'll always love U my best friend<3

Louis hates me... I hurt him, but he crossed the line... <3

Hon svarade inte, så jag antog att hon gått på planet. Så var hon borta...

Harry

 "Good job!" UTbrast jag när Niall sprang iväg.
Louis satt bara och såg skamset ner i sitt knä. Jag bara fnös och steg ur bilen för att leta efter Niall. De andra åkte till hotellet. Jag hittade honom sittandes vid en liten, öde bänk i en lite öde park. Sakta gick jag mot honom och satte mig på hans högra sida.
 "Hi" sa jag och han skrattade till, glädjelöst.
 "You don't need to watch out for me. I'm not a kid" sa han tyst.
 "No, you're not. But you're our best friend and best friends do watch out for each other" sa jag och han suckade.
 "I just want to be alone, okey? Just..." sa han innan han gick iväg.
Jag såg efter honom innan jag irriterat tog upp mobilen och ringde Louis.
 "Good job! Now Niall is away!" Sa jag direkt när han svarade.
 "It's Liam... Louis is on his room and... yeah, no one know what he's doing" svarade Liam ch suckade.
 "Is he okey?" Frågade jag och började gå åt det hållet jag trodde Niall gick åt.
 "I don't know, actually. I wish Mel was here. She would..." började han och jag avbröt.
 "But she isn't! Geez, we need to stop thinking about 'if Mel wsas here...' because she isn't!" Röt jag irriterat och suckade sedan.
 "Sorry..."
 "No, I'm sorry. I'm just so frustrated..." sa jag och kollade mig omkring för att se Niall, men slog mig ner på en bänk utan resultat.
Vi pratade lite till innan båda la på. Då ringde jag Niall, men han svarade inte. Jag försökte en andra gång, men han svarade inte då heller. Istället för att ta en taxi till hotellet så började jag gå runt i parken för att leta efter Niall, men hittade honom ingenstans. 

 "I can't find Niall" sa jag i telefonen och såg mig omkring i parken.
 "Don't stop searching" sa Zayn och la på.
Jag såg mig omkring och hittade det jag ville, men inte hur jag ville...

Melinda

När jag kände mobilen vibrera la jag ifrån mig boken och la den på soffbordet. Sedan svarade jag.
 "Hello?" Svarade jag, eftersom det stod Louis på skärmen.
 "I'm so sorry Mel" grät han och jag satte mig spikrakt upp.
 "For what?"
 "Niall is in hospital and everything is my fault! I just wanted to thank you for everything!" grät han och jag kände paniken stiga.
 "What happened?!"
 "I... I yelled at him... That he never do the right thing... I'm so sorry! Please don't hate me!" Grät han.
 "I..." började jag men kunde inte fortsätta.
Oskyldiga, lilla, snälla, rara, gulliga, omtänksamma Niall låg på sjukhus. En helt oskyldig människa. På grund av min andra bästa vän. Vafan ska jag säga?
 "Please sa something!" Grät han.
 "How is Niall?" var det ända jag sa.
 "He's pretty fine. Please say that you don't hate me" grät han.
 "Louis, I don't hate you. I can't ever hate you. But that you did was wrong. Can I talk to Niall?"
 "Mel..."
 "Can I talk to Niall?" Avbröt jag honom.
 "Yeah..." sa han tyst och det var tyst en stund...
------------------------------------------------------------------

Så... Vad tycker ni?? Kommentera på!!
är det bara på min dator som designen är konstig?? :s


Kommentarer
klara

jätte bra!! Men vad gjorde så att Niall fick åka till sjukhuset? Blev han påkörd? Ramlade han? ååh, vill veta :D Snälla, mer!!

2012-02-13 @ 20:11:44
Nicole

Spännande :O och designen är konstig eller den är inte som den var förut xx

2012-02-13 @ 22:36:10
URL: http://onedirectionislove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0