The Direction 2 Love~18~SophieLake



Melinda

När jag vaknade låg jag i min säng. Hur kom jag dit? Jag somnade ju i bilen. Hade någon burit mig, kanske? Jag slutade tänka på det och drog på mig ljusa jeansshorts, ett löst, gult linne och en lika ljus jeansväst, samt en svart blommig bikini under. Jag hade nämligen bestämt mig för att åka till stranden och sola idag. Vill inte vara inne när vädret är såhär bra! Solen sken och det var riktigt varmt.
Jag packade min strandväska med nödvändiga saker och sedan drog jag fötterna i mina svarta Flip Flops. Sedan gick jag till Harry och Louis lägenhet, som låg närmast min. Snett mittemot min. Harry öppnade. Han hade på sig lösa jeans men ingen tröja. Hans hår var som vanligt: krulligt. 
 "Hi! I just wanted to say that I'm going to the beach" sa jag och log smått.
 "Morning! Yeah, ok. Do you want me to come with you?" Sa han gulligt.
 "Ehm... Sure, if you've time?" Sa jag osäkert.
 "Yeah, I wouldn't ask if I haven't time" flinade han och visade att jag skulle gå in.
Jag klev in och väntade på att han skulle bli klar. När han dragit på sig skor så vände han sig mot köket.
 "I'm going to the beach with Mel! Bye!" Ropade han och jag såg Louis sticka fram huvudet.
 "Sure! Don't stop screaming! Because I'm not standing right here!" Ropade han tillbaka och jag skrattade.
Harry skrattade tyst medans han skakade på huvudet, innan vi gick ut och bestämde oss för att ta en "promenad i solskenet", som vi sa. På vägen till stranden pratade vi om gamla minnen, när vi var mindre. Jag berättade om när jag hällde en hel hink röd färg över mig. Han skrattade och var nära på att gå in i en sur tant. När hon gått förbi börjar vi skratta ännu mer. Vi hörde henne muttra för sig själv och vi började ASGARVA. Seriöst, Harry behövde lägga sig ner på marken.
När vi ÄNTLIGEN kom till stranden hade skrattet ännu inte dött, men det var inte lika mycket som förut. Vi la ner våra handdukar och solade en stund. Sedan tvingade Harry i mig i vattnet. Han drog med mig i och det var faktiskt inte så kallt. Vi hade ett litet "vattenkrig" men sedan bestämde jag mig för att gå upp och sola igen. Harry kom också efter en stund. Vi snackade ett tag innan jag satte i ena snäckan på mitt headset och satte på Angel med Cody Simpson. Harry tog den andra, men han var tvungen att flytta närmre mig. Nästan så nära att jag kunde känna hans axel mot min. Jag kunde känna hans blick på mig.

Harry

Jag såg på Mel. Skulle jag? Skulle jag våga?
 "I must be in heaven, cause I'm looking at an angel" började jag sjönga och hon såg på mig "whose staring back in me" sjöng jag vidare och hon började fnissa och såg generat ner i sin handduk. "Hey, don't look down" sa jag och tog upp hennes ansikte med mitt pekfinger. 
Hon fnissade igen innan All I Need med Within Temptation började spelas. Hon såg upp på stranden och tittade på ett yngre par som gick vid strandkanten. De skrattade och log hela tiden.
 "Ey, I'm here. Okay?" Sa jag och la armen om henne.
 "Thank you Harry" log hon och såg på mig.
Hon kysste min kind innan hon satte sig upp. När hon stod på benen sträckte hon ut handen mot mig. Jag tog den och hon drog upp mig. Vi gick ner till vattnet och ställde oss där vågorna kommer upp. Vi såg ut i horisonten ett tag innan jag såg på Mel istället. Hon mötte min blick och jag tog hennes händer.
 "Mel... I..."

Melinda

 "Mel... I..." började han och suckade. "I like you" sa han och jag log.
 "I like you to Harry" sa jag med ett leende.
 "But... I mean that I like you more than a friend"
Chockat såg jag ner i marken och tänkte. Skulle det funka? Skulle han såra mig? Skulle han göra mig illa? Är jag redo att bli tillsammans med någon just nu?
 "I'm sorry. I wouldn't have told you that" sa Harry tyst och gick sedan ifrån mig.
 "No, Harry..."
Sanningen var ju att jag gillade honom också, som mer än en vän. Men... var jag redo för ett förhållande?

Harry

Jag gick längs stranden och bara tänkte. Jag gjorde fel, hon gillar mig inte, jag gjorde bort mig, hon hatar mig...
 "Harry" Jag vände mig om och möttes direkt av Mels läppar. "I like you to" viskade hon och jag kysste henne igen. Jag la ena handen på hennes kind och hon la sina armar om min nacke. 
 
 "So... Where are we standing?" Sa jag när vi gick längs strandkanten igen.
 "Where do you want to stand?" Frågade hon och jag log.
 "Do you wanna be mine?" Frågade jag och hon nickade med ett av sina gulligaste leenden.
 "Yes, but only if you want to be mine" log hon och jag la armen om hennes midja.
 "Of course" log jag och pussade hennes kind.

Niall

Min mobil ringde. På skärmen stod det Sophie Lake. Jag svarade med ett leende. Innan allt det här hände hade jag och Sophie dejtat. Jag har inte haft tid att träffa henne på länge, och jag saknar henne.
 "Hi Sophie!" Svarade jag glatt.
 "Hi Niall! Uhm... How are you?"
 "I'm fine. And you?" Sa jag och slog mig ner i soffan. 
 "I'm... alright. But, do you wanna hang out or something? Go to the town or something?"
 "Yeah, sure. We can met at StarBucks?"
 "That would be great! So... See you in like, ten minutes?"
 "Yeah, see you there"
Vi la på och jag började direkt gå mot StarBucks. Väl där satte jag mig vid ett bord och väntade på att Sophie skulle komma.
Då såg jag hennes blonda, axellånga hår fladdra i vinden utanför. När hon klev in fixade hon till håret innan hon såg sig omkring. Hennes gröna ögon mötte mina.
 "Hi Niall!" Log hon och satte sig mitt emot mig.
 "Hi! It's good to see you again" log jag och hon nickade.
 "Yeah, absolutely"
 "So, do you want anything? Tea? Coffee? Hot chocolate?" Frågade jag och hon nickade.
 "Sure. I can take... One hot chocolate. But I pay" log hon och reste sig upp.
 "Sorry, I'm going to pay" log jag, reste mig upp och gick mot disken där man beställde.
Tjejen i kassan log mot mig.
 "Hi! Welcome to StarBucks. What do you want?" sa hon med en lite pipig röst.
 "Two hot chocolate" log jag och la fram pengar på disken.
 "Okay!"
Hon gick iväg och fixade det och tog emot pengarna.
När jag kom tillbaka till bordet satt Sophie och log mot mig. Hennes leende nådde inte upp till öronen, men man såg att hon var glad, och lycklig.
 "Here you go" log jag och gav henne den ena koppen.
 "Thanks Niall" log hon och tog emot den.
Vi fortsatte prata tills klockan blev typ fyra. Då skulle hon hem så vi sa hejdå och jag började gå tillbaka. Sophie bodde åt andra hållet, hon bodde mer ute på landet. Hon hade några hästar och två hundar. Jag vill gärna hälsa på hennes familj, men det får bli en annan gång.
--------------------------------------------

Lite kort, men det är allt jag hinner just nu. Kommentera!!!
Xxxxx


Kommentarer
Klara

skit bra! Verkligen SKIT bra! är aaaas glad att Harry och Mel är tsm!! <3

2012-01-13 @ 20:00:21
sara

bra, men jag är sugen på lite drama just nu... typ lite allvarligare, som inte handlar om att zayn blir ledsen, och den kommer harry... hoppas att du förstår vad jag menar? <3 kram

2012-01-13 @ 21:50:41
Wiri

skit bra men bara ett förslag, jag tycker hon Sophie ska göra slut med Niall helt plötsligt

och att han blir jääte ledsen så att det handlar mer om honom ;)

bara ett förslag :)

2012-01-13 @ 22:22:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0