The Direction 2 Love~17~Skyscraper

När vi kom fram så la jag och Niall ut filtar och de andra fixade en lägereld. Man hörde de prata och skratta.
 "Louis, you're so random! You can't even light a fire!" Skrattade Harry och alla började asgarva.
Jag och Niall såg på varandra och brast ut i skratt vi också. Efter några om och men fick jag ut den tunga väskan ur bilen, men den landade på marken direkt.
 "What do you have in this one! It weighs a thousand tons!" Utbrast jag och Niall skrattade.
Han tog upp den och hängde den på ryggen, som om den var fjäderlätt. Med hakan i marken såg jag honom gå mot den nu tända brasan. Snabbt tog jag resten av grejerna och sprang efter. Sedan fixade vi och slog oss ner. Jag satt på en filt i sanden bredvid Liam och Niall. Harry, Louis och Zayn satt mittemot oss. Vi hällde upp dricka till alla och sedan plockade Niall upp sin gitarr. Han la den i sin famn och började spela One Thing. Alla sjöng med och hade allmänt kul.
 "Can't you sing anything? Please" sa Harry och log.
 "No..." sa jag men alla avbröt mig med:
 "Pleeeaaaseee!!"
 "Well... Okay, if you promise to not laugh och anything"
 "That's an easy promise" log Niall och gav mig gitarren.
Först såg jag på alla med mördarblickar - inte på Zayn såklart - och sedan började jag spela Skyscraper med Demi Lovato.

När hon sjunger!



Medans jag spelade tänkte jag på allt som hänt. Allt började med att Louis kysste mig. Jag kommer ihåg allt, från början till... jag kan inte säga slut, eftersom det inte har slutat ännu.
När jag sjöng såg killarna imponerat på mig.
 "Wow, that's awesome..." hörde jag Harry mumla och de andra höll med.
 "She's so good..." hörde jag Liam viska och jag började le.
När jag sjungit klart så applåderade alla väldigt högt och jag rodnade.
 "Wow, you sing really good!" Sa Liam och jag log.
 "Thanks"
Jag började spela What Makes You Beautiful och alla sjöng med, bara att jag sjöng en tonart högre. I alla tider som jag sjungit har jag haft svårt att sjunga "mörkt", eller, jag kan det ju, men jag tycker inte det låter någe bra alls. Efter den gav jag gitarren till Niall som började spela Moments. Den kunde jag inte, så jag satt och bara såg på killarna när de sjöng. Jag tittade till och med på Zayn. Hans blick mötte min och den var fylld av ånger. Sakta såg jag ner i sanden för att sedan se upp på honom igen. Han gav mig ett försiktigt leende och jag log väldigt svagt tillbaka.
Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det men... Jag vet inte om jag har kvar känslorna för Zayn. Liksom, jag blir inte knäsvag när jag är nära honom, jag får inte fjärilar i magen när han möter min blick. Jag känner ingen dragningskraft till honom. Såklart ska jag förlåta honom, någon gång. Men jag vet inte om jag vill vara mer än vänner.
Kanske borde jag vara singel ett tag? Bara komma bort från allt och alla. Bara vara ensam... Kanske åka utomlands, språkresa? Det är inte det att jag vill komma ifrån killarna, men det kanske skulle vara skönt att komma ifrån alla lite. Kanske ska kolla på en biljett imorgon...
 "Hello! Mel! Earth calling!" Småskrek Louis och viftade med handen framför mitt ansikte.
 "What?" Sa jag helt... borta.
 "What's on your mind?" Sa Niall och jag log.
 "I don't know... A lot of things. I think that... Maybe I should go away somewhere... Like, alone. So I can get a time to think about everything. It's not that I want to get away from you, but..." sa jag men Harry avbröt mig. 
 "We get it. I think you should go. That would be good for you. And we'll be right here when you get back" log han och jag log tillbaka.
Liam drog in mig i sin famn och Niall kom in i "omfamningen". Med ett leende kom Harry fram till oss och kramade allihopa. Louis var inte sen och kom fram. Zayn satt kvar och såg lite osäker ut.
 "Come here, Zayn" log jag och han log stort.
Han kom fram till oss och hängde med i kramen. När vi släppte varandra började jag frysa och skaka.
 "Can we get back now?" Sa jag med skakig röst och fnissade.
 "Of course. Come here" sa Harry och öppnade sin famn.
Jag ställde mig upp och gick med han till bilen. När hans kropp mötte min fick jag en stöt genom mig. Som en elektrisk chock. Vad i...?

Harry

När jag tog armen om Mel så kände jag fjärilarna i magen. Jag hade vetat länge att jag gillat henne... Men jag trodde inte jag gillade henne så starkt... Tänk om hon inte gillar mig? Hon kanske inte vill ha ett förhållande just nu? Hon kanske inte vill bli sårad igen, fast... Vem vill det?
Nervöst såg jag på henne och hon såg mest chockad ut.
 "What?" Sa jag försiktigt.
 "I..." hon såg på mig. "I don't know" fortsatte hon och såg in i mina ögon.
Hennes vackra ögon mötte mina och jag blev helt knäsvag. Fjärilarna i min mage blev fler. Shit, jag var verkligen kär...

Melinda

Jag kände hur mina ben kunde ge vika när som helst. Som om de inte orkade hålla mig uppe längre. Jag började skaka mer och jag frös mer.
 "Gosh, you freeze really much" sa han och kramade mig hårt.
 "Yeah" fnissade jag.
Vänta... Fniss?
Jag satte mig i bilen och väntade på att killarna skulle komma. Louis satte sig bakom ratten, Niall bredvid honom, Harry bredvid mig, Zayn bredvid honom och Liam i Zayns knä. Louis började åka hem och jag lutade huvudet mot fönstret och såg få lampor mot den mörka natten, på stjärnorna. Tänk om mörkret inte fanns, då skulle vi aldrig se stjärnorna.


Innan jag visste ordet av så somnade jag.

Harry

Efter några minuter såg jag hur hela Mels kropp slappnade av och hennes andetag blev tyngre.
 "Guys, she fell asleep" sa jag med ett leende. 
 "That's our girl" flinade Louis och vi fnissade.
Zayn såg på henne med ett litet sorgset leende och jag såg på honom.
 "Hey, everythings going to be OK, right?" Sa jag och han nickade.
 "I'll always believe" sa han och jag nickade.
 "Good! Let's think positive!" Utbrast jag och alla skrattade.
När vi var framme så gick jag, Zayn och Liam ut på deras sida, sedan gick jag runt och öppnade försiktigt bildörren som Mel lutade sig mot. Hon höll på att ramla ut, men jag tog tag i henne.
 "Woah" sa jag tyst och la henne i min famn.
Jag tog ett bättre grepp om henne och följde med killarna in i trapphuset. Niall tog upp nyckeln till Mels lägenhet som låg i min ficka och följde mig till hennes lägenhet.
 "Thanks" log jag när han öppnat dörren.
 "No problems" log han och la ner nyckeln för att sedan lämna  lägenheten.
Jag la Mel på hennes säng och tog av hennes skor. Det kändes lite konstigt, men jag tog av hennes byxor så hon inte skulle vakna mitt i natten. Seda la jag täcket över henne och pussade hennes kind.
--------------------------------------------

Så.... Något på G mellan Harry och Mel?? Eller? Haha kommentera!!!
Xxxxx


Kommentarer
sara

suuper <3

2012-01-11 @ 21:10:19
Klara

YEEEEY!! SUPER!!! SKIT BRA ASSO!!! Harry + Mel = TRUE!

2012-01-11 @ 21:12:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0