The Direction 2 Love~16~WatchMovie

Harry

Klockan slog två (på dagen) och ingen har hört något från Mel. Visst, hon kanske sover. Men ändå kunde jag inte undgå att bli orolig. Efter det hon har gått igenom känns det som om hon skulle kunna göra vad som helst. Men jag måste lita på henne.
Jag bestämde mig för att gå till hennes lägenhet. Jag slog tre gånger på hennes dörr och jag hörde steg mot dörren. En trött Mel öppnade dörren.
 "Gooood morning Mel!" Utropade jag och hon stönade.
 "Oh, gosh... I'm so tired!" muttrade hon och gick mot sovrummet.
Jag klev in och stängde dörren. Sedan gick jag efter henne. Hon låg utslagen i sängen och jag satte mig bredvid henne. Hon var blek och hennes ögon var röda av all gråt. Hennes hår var lite rufsigt, men det var bara gulligt.

Melinda

 "Have you eaten breakfast?" Frågade jag och han skrattade. "What?"
 "Mel, the clock is TWO pm, so yes, I've eaten breakfast" skrattade han och jag fnissade generat.
 "Oh, well... Then I'll eat lunch instead"
Han nickade och gick efter mig till köket. Han satte sig vid bordet medans jag satte på vatten på spisen. Medans jag väntade på att det skulle börja koka så tog jag fram makaroner, salt, mjölk, en skål, en sked och ost. Hela tiden kände jag Harrys blick på mig. Han skådade varenda rörelse jag gjorde, varje steg jag tog. När vattnet kokade hällde jag i makaronerna och det skvätte på min hand.
 "Ouch!" Utbrast jag och ställde ner makaron paketet.
 "Are you okay?" Sa Harry och kom fram till mig.
 "Yeah, I think so" sa jag och stönade lite.
Jag tog fram handen och såg att den var röd. Först tog jag av kastrullen från plattan och sedan la jag några isbitar i en påse för att sedan lägga den mot min hand. Det sved lite, men jag överlever.
 "I can continue your macaronis" sa Harry och jag nickade.
 "Thanks Harry" log jag och satte mig vid bordet, där Harry satt innan.

Niall

Jag tog upp mobilen och kollade klockan, halv fyra. Undrar vad Mel gör... Hon mår nog inte så bra, med tanke på vad som hände tidigare. Bara rena tanken av allt hon gått igenom får mig att rysa. Och att Zayn gjorde sådär mot henne var helt... Omöjligt! Han tjatade ju hela tiden om hur mycket han älskar henne, men sådär gör man inte mot den man älskar. För hennes skull så hoppade jag att hon inte går tillbaka till honom - nej, jag är inte avundsjuk. Jag bryr mig bara om henne. Jag vill inte att hon ska må såhär. Hon förtjänar så mycket bättre. Zayn gjorde fel, det vet jag mycket väl. Tanken på att han sårade henne kommer inte in helt i min hjärna. Han är inte den personen som sårar direkt.
Sakta gick jag mot Mels lägenhet. Jag hörde två välbekanta röste därinne - Mel och Harry. Jag knackade på och Mel öppnade. Hennes hår satt i en tofs och hon hade på sig mjukisbyxor, ett linne och en tjocktröja. På handen hade hon en blöt handduk.
 "Hey, what have you done to your hand?" Frågade jag medans jag kramade henne.
 "I bured my self on the boiling(kokande) water, but I'm okay" sa hon och släppte in mig. 
 "Hello Harold" flinade jag när jag såg honom sitta i soffan.
 "Helloo" flinade han och vi slog oss ner.
 "Where is... You-know-who?" Sa Mel.
 "I don't know. I think Liam was with him this night" sa jag och hon nickade.
 "So, what are we going to do today?" Sa Harry och Mel suckade.
 "I'm gonna watch movies and feel sorry for my self" sa hon ironsikt och jag log.
 "You should feel sorry for your self"
 "Naah, I don't think so. There's alot of kids that have harder times than me"
 "Yeah, but after all you have been going throught you should actually be a little bit sad"
 "Don't you think I'm sad? I cry every night!" Utbrast hon och jag suckade.
 "I didn't mean it that way"
 "No, I know. I'm sorry... I'm over-reakting" sa hon och log.
 "But seriously now. What are we going to do?" Sa Harry.
 "I'm going to watch ten movies, eat snacks and drink some Cola" log Mel.
 "I'm with!" Utbrast Harry.
 "I would love to be with you guys, but I need to talk with Zayn and the other" sa jag.
 "It's okay" sa Mel och jag gav henne en kram innan jag gick ut.

Harry

När jag tagit fram chips och dricka + glas så satte jag mig bredvid Mel i soffan.
 "How's it with your hand?" Frågade jag och nickade mot hennes hand.
 "Better, but not good" log hon och jag nickade.
Hon lutade huvudet mot min axel genom filmen. När eftertexterna rullade så satte hon sig upp och log mot mig.

Melinda/några timmar senare

Harry och jag har nu kollat på tre filmer. Vi båda hade tröttnat på det och bestämde oss för att ta med de andra till stranden, lägereld typ. Först var jag emot det, eftersom Zayn skulle vara där. Men jag förstod att de behövde hålla ihop, de var ju liksom One Direction.
Klockan hade blivit fem och vi samlade ihop våra saker och gick till de andra. Alla var i Liams lägenhet, Zayn också. Jag kämpade med att inte mötta hans blick, vilket var svårt eftersom jag hela tiden kände hans blick på mig.
 "Guys, pack some stuffs, we're going to the beach!" Utbrast Harry.
 "Okay!" Sa alla samtidigt.
Min blick for ner i golvet och en suck trängde sig ur min mun. Zayn kunde bara inte sluta stirra. Han satt och riktigt glodde på mig. Ganska läskigt faktiskt.
 "I'll drive!" Skrek Louis och sprang mot oss i hallen.
Alla kom efter och jag gick direkt med Louis ner till bilen. Han och jag gick själva, eftersom han var klar före de andra. 
 "Are you still mad at Zayn?" Sa han och satte sig i bilen.
 "Not mad, just... disappointed. Like, I trusted him" sa jag medans jag slog mig ner bredvid Louis i bilen. "I mean, I didn't expect him to be like that"
 "He isn't like that. He was just frustrated" han såg på mig. "Are you mad at me?" Frågade han och jag flyttade min blick från hans ögon till de tomma gatorna.
 "No, I'm not mad at you"
 "Disappointed?"
 "No. I've forgiven you" log jag och han suckade av lycka.
 "Thanks. All this... mess was my fault. I started it all, but I promise. It wont happen again" sa han och jag nickade.
 "I trust you" log jag och de andra kom ut med väskor i händerna.
De la in allt bak i bilen och sedan hoppade de in i baksätet. Niall fick sitta i Liams knä. Sedan bar det av mot stranden...
----------------------------------

Kommentera!!
Förlåt att jag inte skrivit på länge!!
XoXo


Kommentarer
sara

jättebra <3

2012-01-10 @ 20:05:19
Nina

Fortsätt skriiiva, vill ha meeeer!

2012-01-10 @ 21:49:12
Klara

Vill läsa mer! Du skriver skitbra :)

2012-01-10 @ 22:01:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0