The Direction 2 Love ~11~Promise

Jag ignorerade dem och fortsatte gå. Med armarna i kors såg jag mig om för att se så jag gick rätt.
"Please Mel" sa Louis.
Jag fortsatte ignorera dem och stannade för att gå  över vägen till grinden till min gård. När jag gick framför deras bil så hoppade Louis och Harry ut. Med snabba steg gick jag fram till grinden. Harry tog tag i min arm men jag ryckte åt mig den.
"Let me go!" Sa jag högt och kände tårarna i mina ögon.
"Please Mel, I'm sorry" sa han och jag såg en tår på hans kind.
"You hurt me, can't you get it?!" Grät jag.
"I'm sorry" sa han och snyftade.
Flera tårar rann nerför hans kinder och jag kramade honom.
"Promise me that it never happens again" viskade jag och han kramade mig hårt tillbaka.
"I promise" sa han och jag log lite.
Louis som stod bakom oss flinade lite innan jag kände något blött på min kind. Jag såg upp på himlen och regnet började ösa ner. Vi sprang mot mitt hus och väl därinne ringde Louis de andra och sa  att de skulle bli sena.
"Zayn wants to talk" sa Louis och räckte mig telefonen.
"Hi Zayn" log jag, även om han inte såg det.
"Hey, I heard that you where by your self on the beach... Promise me to not do it again?" Sa han oroligt.
"I promise" log jag och gick ifrån.
"But... Are you going to move?" Sa han ledsamt.
"I don't know... But if I do, it's will take a while. I mean, I need to think about it" sa jag och såg ut på regnet.
"You don't get how afraid I am" sa han.
"Why are you afraid?" Sa jag.
"I'm afraid to lose the person that I love the most on this earth, you. I'm afraid that you never come back, that I never gonna se you smile, or your eyes, to never hear your voice or your beautiful laugh. Please Mel, don't leave me. I would never do it! You're my world!" Sa han och det lät som om han grät.
"Don't cry, Zayn... Even if I move, we're going to meet again. I would never be able to be without you" sa jag och fällde en tår.
"Promise to never forget me" Sa han och snyftade.
"I promise" sa jag med ett leende och några tårar föll.
"Good. But I need to go. See ya, Mel. I love you"
"Love you to" sa jag och vi la på.
Jag gick tillbaka till de andra som stod och skakade vid dörren. Fnissande gick jag till tvättstugan och hämtade tre handdukar.
"Here" sa jag och kastade två på dem.
"Thank you" log Louis och drog av sig sin blöta tröja. "Can I take a shower?" Fortsatte han och jag nickade.
"Absolutely. We've got two, so if you want to take a shower, Harry, you can take the bathroom upstairs" sa jag och han nickade.
"Thanks"
De gick iväg lite knuffandes och jag gick till mitt rum. Där la jag fram min rosa One Piece som det stod One Piece på med vit stor text. Lite snabbt borstade jag mitt  hår och satte upp det i en hög tofs. Jag tog bort mitt smink och sedan drog jag på mig tjocka strumpor med rosa detaljer på. Sedan skuttade jag nerför trappan och hoppade ner i soffan. Harry kom nerför trappan bara några minuter senare.
"Liam is coming with some clothes to me and Louis. Can you go out and get them?" sa han och jag nickade.
"Of course"
Jag reste på mig och tog ett paraply som jag höll över mitt huvud. Sedan stoppade jag fötterna i några skor och gick ut i regnet. Bilen körde upp utanför grinden och jag småsprang dit.
"Haha, here you go" flinade Liam och gav mig en påse.
"Thanks" log jag och såg att Zayn satt bredvid honom. "Hi!" Log jag och han kysste mig snabbt.
"Hey babe" log han och Liam skrattade.
"You should get in. You can get a cold out here" sa Liam och jag skakade på huvudet.
"I never get sick" flinade jag och de skrattade.
"If you where, I would come and take care of you" log Zayn och jag log mot honom.
"Thanks. So, see you guys soon" sa jag och de nickade.
"Bye Sweetie" log Zayn och de åkte iväg.
Jag sprang in igen och lotsades skaka av mig allt vatten. Sedan ställde jag ifrån mig paraplyet och kastade påsen till Harry.
"Thanks" log han och gick tillbaka till badrummet.
Efter några ynka minuter kom båda ner med nya kläder. De knuffades lite i trappan och skrattade.
"Hey guys!" Log jag och de fnissade.
"Yo!" Utbrast de samtidigt och jag skrattade åt dem.
De slog sig ner bredvid mig i soffan.
"Do you want to sleep here? I don't wanna be alone" sa jag och de fnissade.
"Sure, but where are we going to sleep?"
"I've got two extra rooms upstairs" sa jag och de båda nickade.

Nästa dag


Jag vaknade av att Harry och Louis hoppade i min säng. De stod och skrek medans de skrattade.
"Get of me" mumlade jag och la mig på mage med ansiktet i kudden.
"No!! It's time to get up!" Skrek Louis och satte sig på min rygg.
Jag flämtade till och knuffade ner honom på golvet. Harry skrattade och satte sig vid mina fötter.
"Aouch" sa Louis och kliade sig på huvudet.
Harry skrattade mer innan hans mobil ringde. Han tog upp den och svarade.
"Harry Styles" sa han och skrattade lite. "Yes, we slept at Mels house" sa han och vi såg på honom. "Haha, no. She didn't wanna go up" skrattade han. "Yeah, sure" sa han och gav telefonen till mig.
"Hello" sa jag hest och trött.
"Hi sleephead" hörde jag Zayn säga med ett leende.
"Hi babe" log jag.
"Are you tired?" Sa han med ett fniss.
"Yeah" mumlade jag och stoppade huvudet i kudden.
"Haha, you're so cute when you're tired"
"So... I isn't cute when I isn't tired?" Sa jag ironiskt.
"You're always cute"
"Yeah, really"
"Yes you are! You're the cutest person in the whole world"
"No, I'm not, but thank you"
"If I had more time I would talk about this the whole day. But I haven't and I need to go... But we will meet soon, right?"
"Of course"
"Bye my lover"
"Bye Zayn"
----------------------------------

Så, förlåt att det dröjde!! Kommentera!
Xxx


Kommentarer
Nivine<3

jättebra kapitel:D

fortsätt skriva<3



Kram Nivine<3

2012-01-06 @ 18:17:44
URL: http://nivines.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0