The Direction 2 Love~3~Zayn Malik

Harry Styles

När jag vaknade nästa morgon sken solen in i det ljusa sovrummet. Man kunde höra fåglarnas kvitter. Dörren till sovrummet öppnades och in kom ingen mindre än Zayn.
"Hey, we missed you at the dinner yesterday" sa han hest och satte sig bredvid mig i sängen.
"Yeah, I'm sorry about that. I was walking in the moonlight (månskenet)" sa jag hest och vi skrattade lite. "Yeah, and then I met a girl. She was pretty and really friendly(snäll)"
"A fan?"
"No"
"Hot?"
"Yeah, but not my type.


"So, did you get her number?"
"Ehm... No" flinade jag.
"Gaah! Harry!" Utbrast Zayn och jag skrattade.
"Sorry" flinade jag.
Han reste sig upp och gick ut.

Melinda Stewart

Nästa dag klev jag upp ur sängen och ställde mig i duschen. Efter tio minuter i duschen gick jag ut och tog på mig ljusa jeansshorts och ett svart linne med tryck.


När jag sminkat mig så gick jag er till köket. Pappas bil stod inte på uppfarten, inte mammas heller för den delen, så jag antog att han var på jobbet.
När jag ätit frukost så drog jag på mig mina röda Converse och la ner nycklar, solglasögon, mobil och headset i min handväska. Med nycklarna i handen gick jag ut och låste dörren efter mig. Medans jag gick på grusvägen mot grinden la jag ner nycklarna i väskan igen och öppnade grinden. När jag gått ut från grinden ständes den och jag såg åt höger och vänster. På höger sida var staden och på vänster kunde man skymta stranden. Jag bestämmde mig för att gå till stranden så jag gick åt vänster. När jag gick där kunde jag skymta fem killar gå längre fram. De stod och pratade. När jag gick förbi ropade någon på mig.
"Melinda?!"
Jag vände mig om och såg HARRY gå mot mig med de andra bakom sig.
"Ehm... Hi" log jag.
"How are you?" Log han och jag ryckte på axlarna.
"Pretty good, and you?"
"Really good. This is Liam, Louis, Niall and Zayn" sa han och pekade på killarna.
"Yeah, I know" flinade jag och Zayn såg på Harry.
"You did told me that she wasen't a fan?" Sa han.
"Ehm... I didn't think so" sa han försiktigt.
"Hey, I'm not gonna cry, scream och something else. Yes, I'm a fan. But I'm not crazy" flinade jag och de andra nickade.
"So, were are you going?" frågade Zayn.
"To the beach. Wanna come?"
"Yeah, sure" sa Zayn direkt och jag log.
Vi gick tillsammans till stranden. Det var inte så många där. Inte så konstigt, det var moln på himlen. Vi slog oss ner på några klippor på sidan av stranden.
"Wow, I've never been here. HAve you guys?" Sa Zayn och de andra skakade på huvudet.
"How did you found this place?" Frågade Niall och jag ryckte på axlarna.
"It was like a year ago(typ ett år sedan). My parents had just fought(bråkat) and... I ran out and yeah, this place was in front of me(framför mig)" sa jag och alla såg medlidande på mig.
"So... Do your parents fight(bråkar) alot(mycket)?" Sa Liam försiktigt, rädd för att röra vid ett känsligt ämne.
"Not often, but when they do it so it becomes really(blir det rejält). They can scream and threw things at each other" sa jag tyst och såg ut i horisonten.
"Oh, I'm sorry. I didn't know" sa Liam tyst och jag log lugnande mot honom.
"It's OK. I mean, you didn't know so it's fine" log jag.

Innan jag gick fick jag allas nummer. Sedan kramade jag alla och gick mot staden. När jag gick förbi en frisör så fick jag en idé.
"Hi, can I help you?" Sa tjejen i kassan.
"Yeah, I wan't to dye(färga) my hair and I wonder if you have time?"
"Yes, we have a time in about... ten minutes. Can you wait?"
"Of course, thank you"
Jag slog mig ner i en av sofforna och började vänta...

Efter ca en och en halv timme gick jag ur affären, som brunett. Om jag får säga det själv så vart jag riktigt nöjd! Plötsligt plingade det i min Iphone4s. Jag tog upp den ut bakfickan och log.
Zayn Malik
Hi Mel! I have nothing 2 do so I wonder if you'd like 2 do something?

Melinda Stewart
Hi! Yes, that would be awesome! At the Starbucks in 10?

Zayn Malik
Sure! C' ya there!

Jag stoppade ner mobilen och styrde stegen mot SB. När jag kom dit satt han redan inne på SB vid fönstret. Med ett leende gick jag fram till honom.
"Hi!" Log jag och kramade honom innan jag slog mig ner framför honom.
"Hi!"
"You have dyed(färgat) your hair!" Utbrast han och jag skrattade.
"Yepp, is it ok?" sa jag och han nickade.
"Absolutely
Vi beställde varm chocklad för att sedan börja prata om allt och inget.
"So, me and the guys are going to have a movienight(filmkväll) at my place. Want to come?" sa Zayn och jag nickade.
"Sure. I've nothing to do tonight so that sould be great!" Log jag och han log stort tillbaka.
"Good"
---------------------------------

Tredje kapitlet, what do ya' think?? Xxx Kommentera!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0