The Direction 2 Love ~5~TheParkAtFive

Niall Horan

När vi kom fram till affären så klev vi in och tog en vagn. Sedan började vi "shoppa". Vi plockade i lite allt möjligt. Allt från kött till godis till pasta till dricka och ja, till och med nötter. När vi stod vid drickorna såg jag en välkänd person vid hyllorna.
"I'll be right back" sa jag och gick ifrån de andra.
Jag petade på tjejens axel och hon vände sig om. Hennes mörkbruna hår flög lite runt henne och jag log lite smått.
"Hi" sa jag försiktigt.
"Hi" sa hon, vände sig om och började gå ifrån mig.
"You can't ignore us forever" sa jag och gick efter.
"Hey, I'm sorry" sa hon och vände sig mot mig. "I'm sorry for everything I've done to you guys. I miss you actually" fortsatte hon.
"Are you serious?" Sa jag och hon nickade.
"Yes, I am. I wouldn't joke about that" flinade hon och jag kramade henne.
"Can't you talk to Zayn? Please, he doesn't talk with us anymore. He's just sitting in his room" provade jag och hon såg osäkert på mig.
"I don't know, Niall. I like Zayn, I really do. But... We don't even know each other"
"No, maybe not. But you can get to know each other. Come on! Please, give it a chance" sa jag och hon nickade sakta med en suck.
"Sure. I can try, but only once" sa hon och jag kramade henne igen.
"Thanks!"
Vi bestämde att jag skulle säga åt Zayn att gå till parken ikväll vid fem. Sedan låg allt i Mels händer. Jag litade på henne nu.

Zayn Malik

När Niall kom tillbaka hade han ett stort leende på läpparna.
"Zayn, can I talk to you?" Sa han och jag nickade.
Jag gick med honom en bit bort och såg otåligt på honom.
"What?" Sa jag och han såg lugnande på mig.
"You need to be at the park five o'clock tonight" sa han och jag suckade.
"Niall, I don't want to meet any one else. I like Melinda" suckade jag.
"Yeah, I know" log han mysiskt och jag suckade.
"I don't have a choice, huh?" Sa jag och han skakade på huvudet medans han skrattade lite.

Melinda Stewart

På vägen hem satte jag i mitt headset och satte på den svenska låten För Alla Gånger Som Vi Sa. När vi bodde i Sverige mådde jag verkligen skit. Jag hade nästan inga vänner och jag var mobbad från ettan till nian. På varje rast gick jag själv och varje helg satt jag och grät. Det blev inte mycket bättre med föräldrar som knappt bryr sig. Flytten gjorde allt mycket bättre, inte med mina föräldrar, men med kompisar. Jag menar, jag har ju alla i mitt lag och... killarna. Varje kväll i Sverige var ett helvete. Det var tiden på dagen då både mamma och pappa var hemma. Dem bråkade om bland annat mig och pengar. Dem hade ju inte tid för mig, så dem testade köpa min kärlek. De skämde bort mig totalt med prylar jag inte ens gillade. Trodde de verkligen att det skulle gå? För att vara vuxna är de verkligen helt puckade.
"Hi!"
Jag vände mig om och såg Harry komma springande. Medans jag stannade plockade jag ut ena snäckan och log mot honom.
"Hi" log jag och han kramade mig.
"Thanks for doing this to Zayn. That shows that you do really care"
"Yes, I do. I'll try my best" log jag och han nickade.

När jag var hemma var allt mörkt och tyst. Jag packade upp alt jag köpt och sedan la jag påsarna i den understa lådan i köket. Klockan var tre så det var två timmar kvar tills jag skulle till parken. Shit vad nervös jag var!!

Zayn Malik

Varför skulle jag till parken? Det var väl bara onödigt. Jag vill bara ha Melinda, och det vet de mycket väl. När klockan var halv fem drog jag på mig chinos och en rutig skjorta. Sedan drog jag på mig ett par skor och började gå mot hissen. När jag kom ner hoppade jag in i bilen och körde mot parken.

Melinda Stewart

Jag satt på en bänk i parken och skakade nervöst på benet. Varför var jag så nervös? Det var ju bara Zayn Malik. Det sötaste killen på jorden. Det är väl inte så konstigt? Eller?
"Melinda?"
Jag såg upp och mötte Zayns blick. Hans ögon vart tårögda.
"Zayn, I'm really sorry. I mean it" sa jag ärligt och han såg länge på mig.
"I'm sorry to, Mel. I do really like you. You're like... The most beautiful girl in the world" sa han och slog sig ner bredvid mig på bänken.
"But it's not just about the look(utseendet), Zayn. You don't know me at all" sa jag och en tår rann nerför min kind.
"Don't cry..." mumlade han och strök bort tåren med sin tumme.
"I... I love you, Zayn. Even if I don't know you" viskade jag och började gråta.
"Hey..." sa han och kramade mig. "I love you to, Mel" fortsatte han och jag kröp ihop i hans famn och grät ut.

Zayn Malik

"So,  what's your favorite food?" Frågade jag henne medans jag höll på med hennes fingrar.
Vi har suttit här i... tre timmar, och bara pratat. Jag vet det mesta om henne och hennes liv nu.
"Hmm... I don't really like food, but... meybe chicken salad" sa hon och jag gapade.
"Don't like food?! Are you crazy, lady?" Utbrast jag och hon skrattade.
"No, I'm just my self" mumlade hon och lutade sig mot mig.
Jag la armen om henne och jag kände hur hon började skaka.
"Are you cold?" Frågade jag och hon nickade.
"Yeah, a little" log hon och jag höll henne närmre mig.

"YOUR FUCKING BITCH!"
Vi båda vände oss om och såg minst tio stycken fans - arga. De hade blickarna på Melinda och jag visste precis vad som skulle hända....
---------------------------------------

Wooppss, vad händer här då?? ;) Kommentera!!!
Xoxo



Kommentarer
Anonym

OMG MEEEEER! :D

2011-12-31 @ 17:02:22
Tanja

När kommer nästa delen?!?!?!??!?

SKRRRIIIIIV :D:DD

2012-02-05 @ 12:11:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0