The Direction 2 Love ~1~Life as Melinda Stewart

"Melinda Stewart! Kom ner nu! Det är mat!"
Mamma och jag pratar fortfarande svenska. Pappa har övergått helt till engelskan. Även om vi pratar svenska ibland. Han föredrar engelskan eftersom vi bor i England. Ironiskt, eller hur?
Jag reste mig upp och gick nerför en vita, långa, breda trappan. Jag ville hellre typ springa, men jag får inte för mamma. Hon är rädd att jag ska riva ner något värdefullt.
Mamma och pappa satt vid köksbordet och pratade lite.
"Vad blir det för mat?" Frågade jag och pappa svarar utan att ge mig en blick.
"Chicken"
"When does the trainning starting tomorrow?" Sa jag och tog för mig av maten.
"Three pm. Be ready."
"When are you going there? I maybe acn get a ride...?" Sa jag förisktigt och han log smått mot mig.
"Two pm. You can go with me if you want."
"Yeah, that's great. Thanks dad."
HAn log som svar och jag såg på mamma. Hon åt medans hon läste några papper. Som vanligt.
"Hur går det med boken, mamma?" Sa jag och hon såg på mig med ett litet leende och svarade snabbt för att sedan återgå till läsandet.
"Bra, tack. "
Sedan vart det tyst. En vanlig middag hos familjen Stewart tänkte jag medans jag tog det sista på min tallrik.
"Tack för maten" sa jag och de mumlade något som skulle vara ett tack.
När jag ställt in disken i diskmaskinen så gick jag till vardagsrummet. Den stora vita hörnsoffan var uppiffad med kuddar i vitt och beiget. Vårt hus är inrett i dem färgerna. Vita väggar, ljust trägolv. Överallt. Vita möbler, beigea detaljer - som kuddar, filtar och sånt. Mitt rum är annat. När jag var liten behandlades jag som en prinsessa. I Sverige hade jag mitt drömrum - i alla fall när jag var i den åldern. Men i alla fall... Mitt nuvarande rum är följande - vita väggar, mörkt trägolv, en stor, fluffig dubbelsäng med tusen kuddar, ett vitt skrivbord, en tv bänk med en tv på (ironiskt), en till dörr som ledde till min W.I.C  (walk in closet) och en glasdörr till min balkong. Direkt när man kommer in - på höger sida - är en dörr till mitt egna badrum. Rakt fram är dörren till balkongen. På högra väggen - bakom badrumsväggen som går ut mitt i rummet - står den gigantiska drömsängen. Mitt emot den står tvbänken. På höger sida om teven - i vänstra hörnet från "entrédörren" - står två vita skinnfåtöljer och ett ljust träbord med en glasskiva. På vänster sida om tvbänken är dörren till min W.I.C och bredvid den står mitt skrivbord... Tror det var allt... Ganska onödig information... Whatever!
Jag klev ut på balkongen och lät den varma sommarvinden fånga mitt blonda hår. Många som inte känner mig ser mig som en bitch. Men kom igen! Bara för att jag är blondin - inte psykiskt(?) - betyder det inte att jag är en bitch! Jag menar, det är samma sak med svarthåriga. Bara för att de är svarthåriga betyder det inte att de är emo. Jag menar come on!

Hey angel! You are coming 2 the training, right? I didn't see U at the bus?? Xx<3
Jag log åt Fannys sms. Fanny är en i mitt lag. Hon är verkligen bäst. Och hon är världens bästa målvakt!
Hey biatch! Haha, ofc I'm coming 2 the training! No, you didn't, 'cause I got ride Xx<3
Efter att ha tryckt på skicka så kollade jag upp. Jag satt på en bänk nedanför läktaren och väntade på resten av laget. Pappa stod och pratade i telefonen med ena handen vid midjan. Jag har redan bytt om till våra träningskläder och satt upp håret i en hög tofs. Jag väntade bara på de andra som alltid ska komma någon minut försent.
"Come on girls! You need to come in time! Remember that... So, have everyone training?" Sa tränarn (pappa) efter fem minuter när alla kommit.
Vi stod samlade på gräset i våra träningskläder. Alla mumlade och pappa suckade.
"Whatever! Run around the plan, five times!"
"Five?!" Utbrast alla och pappa nickade.
"So? Start runing!"
Alla satte fart. Jag sprang bredvid Fanny. Då märkte jag två killar på läktaren. De kollade på vårt lag.
"Who are they?" Viskade jag i hennes öra medans vi sprang.
"I have no idea..." Viskade hon tillbaka och vi fortsatte springa.

"Come on Lilly! You can better!" Ropade pappa.
Vi körde match. Halva laget mot andra halvan. Jag var i Fannys lag med fyra andra - Lilly, Noelle, Emelie och Emmy. Vi körde mot Brittany, Jenny, Sophie, Rachel, Destiny och Tina. Fanny stod målvakt för vårt lag.
"Lilly! I'm here!" Ropade jag och hon passade mig.
Jag dribblade mig förbi Sophie och Destiny. Sedan siktade jag och sköt mot målet där Jenny stod och hoppade efter bollen, som ändå studsade in i nätet.
"Good job Mel!"
Jag log diskret mot pappa innan vi hade vatten paus. Då passade jag på att titta på killarna. Den ena mötte min blick och log smått. Jag kände igen dem, men ändå inte.
"Do you know who they are?" Frågade jag Rachel som satt bredvid mig.
"No... Actually I don't" mumlade hon förvirrat.
Snart var det dags igen. Nu skulle vi passa två och två. Jag fick vara med Noelle. Hon var jättebra på fotboll! Hon kunde nästan allt. Vi passade i fem minuter innan vi böt partner.
"Good job everyone! See you all guys again on monday!" Ropade pappa och alla gick trötta mot omklädningsrummen.
"Oh, Jesus. That was hard" mumlade Emmy och vi andra nickade instämmane.
"We are going to get them on friday, right girls?!" Utbrast Brittany och alla skrek Yes.
"We are the best!" Skrek Tina och alla skrattade.
"Yes, we are" log jag och alla fnissade innan alla böt om.
Det var aldrig någon som duschade här. Ingen gillar duscharna. Så ohygieniska! Pappa hade redan åkt - den svikaren - så jag satte mig på en bänk och väntade på nästa buss. På gatan längre bort såg jag killarna gå och skratta. Undrar vilka de var...
När jag såg den röda bussen komma så reste jag på mig för att hoppa på. Den stannade framför mig och dörren öppnades. Jag klev på och satte mig längst fram. Hus och träd försvann bakom mig. Regnet började falla och det smattrade när dem landade på bussen. När bussen stannade vid min gata hoppade jag av.

"I'm home!" Ropade jag när jag kom innanför dörren.
Jag fick inget svar, men å andra sidan så var det aldrig någon om svarade. Så jag drog av mig mina skor och hängde upp min jacka för att sedan gå till mitt badrum. Jag drog av mig kläderna och låste dörren. Sedan klev jag in i duschen och lät det varma vattnet skölja min kropp. Efter en kvart i duschen så klev jag upp och virade en vit handduk runt min kropp och en satte jag upp runt håret. Sedan klev jag ut och gick vidare till min W.I.C. Ur den lilla tyglådan tog jag fram svarta spetsunderkläder. Jag drog ner ett gulligt linne från en galje och tog fram ett par mörka jeans ur en låda på den lilla "byrån" som stod där inne. Sedan tog jag ett par vita hälstrumpor från samma lilla tyglåda som underkläderna låg i. När jag tagit på mig det så gick jag ut igen och blåste håret på mitt badrum. Jag plockade upp min borste som låg på handfatet och drog den genom mitt blonda hår. Det gick ner till naveln ungefär, lite kortare. Jag satte i kontakten till min rosa plattång och sedan sprayade jag på lite värmeskydd i håret. Medans jag väntade på att plattången skulle bli varm så sminkade jag mig. Jag tog på lite eyeliner runt mina kristalblåa ögon tillsammans med lite mascara. Egentligen behövde jag inte mascara, för mina ögonfransar var redan tjocka och långa, men jag tog det ändå. Plattången började lysa och jag började platta mitt hår. Det var ganska lockigt, så det tog lite längre tid att platta det. Men jag hade världens bästa plattång, så det gick bra. När jag plattat det så satte jag upp min långa lugg upp på huvudet med hårspännen. Sedan var jag klar. Jag drog ur kontakten till plattången och gick ut till mitt rum igen. Klockan var snart fem och jag hade inget att göra.

Mitt i tystnade började pappa skrika på mamma.
"Can't you do anything else! You're writing all the time!"
"Stop screaming. I don't want Melinda to hear us scream"
"Oh, really?! It's all about Melinda! Every time!"
"Please John, be quiet"
En tår rann nerför min kind. Mamma och pappa bråkade inte ofta. Men när de väl gjorde det så var det rejält. Men snabba steg sprang jag nerför trappan och ut till hallen.
"Förlåt Mel" hörde jag mamma säga, men jag svarade inte.
Istället slet jag upp dörren och smällde igen den bakom mig.
--------------------------------

First chapta'! Vad tycker ni?? Kommentera!!
Xxx



Kommentarer
;)

AS BRAAA! MEEEER

2011-12-29 @ 12:32:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0